Hoogmoedswaanzin - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Hoogmoedswaanzin - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Hoogmoedswaanzin

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

25 April 2017 | Frankrijk, Chartres

Vandaag 26 april zijn we gefietst van Epone naar Chartres een afstand van 81 km, ondanks de voorspelde regen de hele dag droog en redelijk zonnig gehouden.
Het gebied wat we vandaag doorkruisten wordt gekenmerkt door de vele kastelen en extreem grote herenhuizen van de adel en de groot grond bezitters.
In 1640 werd door Lodewijk X... begonnen met de aanleg van een kanaal en aquaduct van in totaal 110 km lengte om de kasteeltuinen van Versailles van water te voorzien. Op het hoogtepunt werkten er 30.000 personen aan. Maar na 40 jaar van problemen, ziektes en muiterijen werd het nooit voltooid.
En fietsen wij ook langs kleine arbeidershuisjes, hoe extreem zijn de verschillen!

• 26 April 2017 - 21:28

Haike:

Hoi pap en mam, fijn dat t zo voorspoedig gaat. Groetjes van martijn netty en jan.

• 27 April 2017 - 09:08

Marian Verstegen :

Hallo allebei. Door jullie verslagen krijgen we meteen een stukje historie mee. Mooi om allemaal te lezen. Fijn dat het zo goed gaat en zo te lezen genieten jullie ook volop. Heel veel succes nog en we blijven jullie volgen. Groetjes henk en marian