Het Dierenrijk - Reisverslag uit Lavardin, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Het Dierenrijk - Reisverslag uit Lavardin, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Het Dierenrijk

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

29 April 2017 | Frankrijk, Lavardin

Vandaag 29 april gefietst van Chateaudun naar Ambloy maar ons slaapadres is 8 km van de route in Lavardin. Volgens het route boekje 62km en nog 8 naar ons slaapadres, maar bij het koffie drinken mijn helm en handschoenen laten liggen, 6 km terug. Op een gegeven moment moest ik een sanitaire stop maken, wat denk je weer mijn handschoenen laten liggen, en weer terug, toen fietsten we nog verkeerd en in totaal 91 km reden, wel allebei in de korte broek,
Maar het is heel mooi onderweg en we zien heel veel dieren, hier een kleine opsomming. Naast de gewone beesten als paarden, ezels, koeien, schapen, honden en katten zie je hier nog veel meer. Een das, een ijsvogeltje, fazanten hennen en hanen, patrijzen, bevers, muskusratten, reigers en ook witte reigers, ooievaars, raven met een spanwijdte van 120cm, roofvogels als buizerds en haviken, hazen, konijnen en een marter (op internet opgezocht, wij wisten niet wat voor beest het was) 2 paar hertjes, eekhoorns, egels en vlinders. Ook salamanders en een kameleon.
Boomklevers, parkieten en kanaries, zwaluwen, duiven, mussen enz.
Onvoorstelbaar hoeveel soorten beesten dat je op een dag ziet.

• 29 April 2017 - 19:13

Maja:

Wilma als je nu iedere keer iets vergeet mee te nemen wordt het wel een hele lange tocht. Jullie zijn al bijna 2 weken onderweg wat gaat het toch snel. Geniet van alle mooie dingen. Leuk om dit iedere keer weer te lezen. Tot het volgende verslag.

Liefs Cees en Maja

• 29 April 2017 - 20:56

Geert:

Hoi Wilma en Hans als ik dit allemaal lees wordt ik wel een beetje jaloers , die mooie reisverslagen zijn erg leuk om te lezen volgens mij komen jullie door prachtige omgevingen heen en valt er veel te zien. Het weer komt ook wel goed . Grote akkers mooie dieren en prachtige natuur wat wil je nog meer . Wilma als je jou fiets niet vergeet dan komen jullie zeker op plaats van bestemming uit.

Groetjes Geert

• 01 Mei 2017 - 13:50

Annie Peeters:

Ja en Hans ook nie vergeten Wilma..ha-ha...
    Maar wat is het mooi allemaal ben echt stinkend jaloers...net als jullie eigenlijk GEWOON DOEN!!