Saai en eentonig - Reisverslag uit Charroux, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Saai en eentonig - Reisverslag uit Charroux, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Saai en eentonig

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

03 Mei 2017 | Frankrijk, Charroux

Vandaag 3 mei gefietst van Poitiers naar Charroux over een afstand van 69 km. Vannacht in het jeugdhostel hebben we allebei heel slecht geslapen en een ontbijt van een paar sneetjes stokbrood en oude opgewarmde koffie. Dat hebben we toch geweigerd, alleen wat thee gehad. We zijn wel verwend met al die B&B overnachtingen. Nu zitten we bij een paar oude (bejaarde) mensen. Afwachten wat het ontbijt morgen wordt.
De wegen die we vandaag gereden hebben liepen door het lege Franse landschap. 15 km fietsen dan denk je bij een dorpje te komen voor een kopje koffie of een lunch zijn het 2 of 3 oude boerderijen waar niks te zien, te halen of te krijgen is. Wel bijna de hele dag naast elkaar kunnen fietsen want auto's zagen we ook niet veel. Morgen gaan we naar Angouleme. Daar is wel veel meer bedrijvigheid.
Het stukje over Niks hadden jullie toch wel begrepen hè , dat was naar aanleiding van de stukje op onze 40 jarige bruiloft door de familie School!

• 03 Mei 2017 - 22:02

Gerrie:

Een heel verschil met gisteren wat betreft de gezelligheid en ontbijt maar dat heeft ook wel iets, het blijft zo wel afwisselend!
    Succes en genieten maar!

• 03 Mei 2017 - 23:51

Tonny Van Der Heijden:

Hoi Wilma en Hans,

Hoe verder je Frankrijk zuidelijk gaat, hoe slechter het ontbijt...
    Meestal alleen een stukje stokbrood met jam...
    Wij hebben het altijd gewoon gegeten omdat je nooit weet wanneer je weer een volgend
    adres tegen komt waar je iets fatsoenlijks kunt eten..
    En ja, in die regionen waar jullie nu zijn kan het soms zijn dat je géén, bakkertje, supermarkt, geen
    Refugio, Alberge of B&B tegenkomt.
    Dus dan is een blikje sardientjes met stokbrood best wel lekker.
    Dit hadden we dus ook standaard in onze uitrusting.
    Succes weer voor morgen!

• 04 Mei 2017 - 00:09

Maja:

Het kan dus ook een keertje tegenvallen maar oke je kunt het maar gehad hebben. Dat is ook Frankrijk soms uitgebreid ontbijt en soms stokbroodje jam. Op naar het volgende.

Liefs Cees en Maja