Beproeving - Reisverslag uit Saint-Émilion, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Beproeving - Reisverslag uit Saint-Émilion, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Beproeving

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

07 Mei 2017 | Frankrijk, Saint-Émilion

Vandaag 7 mei van een rustdag genoten. Het eerst wat we vanmorgen hebben gedaan was face-timen met Flore, Boaz, Haike en Martijn. Flore onze grote kleine meid gaat voortaan naar school, geweldig ze is er aan toe.
Wat doe je verder op een rustdag als je in een plaats bent als St. Emilion waar de vroegere pelgrims ook de nodige rust namen. Vanmorgen zijn we naar de kerk geweest, een mis in het Frans. Onze pastoor heeft moeite om een misdienaar te krijgen hier waren er 26 jongens en 6 meisjes allemaal in een habijt. Op het priesterkoor, waar vroeger de monniken zaten, zaten ze links en rechts. Een van de misdienaars, wij denken niet ouder als Boaz, had een kaars 2x zo groot als hij zelf was. Hij wiebelde met de kaars zo op en neer dat deze 2 keer uitging. Een andere was met zijn touwtje, dat hij om had, aan het spelen en knoopte zich bijna op aan de monnikken bank. Ook werden er enkele kindjes gedoopt, ondanks dat we er bijna niets van konden verstaan was het een mooie viering, wel 1uur 45.
Verder het stadje bezocht en natuurlijk een paar cave's en enkele wijnen gedronken, het was een dag vol mooie beproevingen!

• 07 Mei 2017 - 20:33

Maja:

Proost!!!!!

• 08 Mei 2017 - 14:33

Peter En Mieke:

Als echte Francofielen doet het ons deugd dat jullie ook zo genieten in Frankrijk. Saint Emilion is een van de mooiste en duurste wijnstreek in Frankrijk. Ik zou zeggen koop een paar flesjes tot je aan 35 kg per persoon aan bagage komt. Die heb je zo weer leeg en kun je nog iets langer genieten van die heerlijke wijnen.
    Groetjes Peter en Mieke

• 08 Mei 2017 - 14:54

Chantal:

gefeliciteerd nog met Marie-Louise en met Flore!

• 08 Mei 2017 - 21:38

Willemien:

idd een mooie wijnstreek en St Emilion is een bekende daarvan. Geniet met VOLLE TEUGEN van 't heerlijke goedje en laat het je smaken. LIeve groetjes vanuit Zeeland. Ik zie dat jullie al een lekker kleurtje hebben, hier is het nog steeds te koud en weinig zon. jammer.

• 08 Mei 2017 - 22:49

Tonny:

Mooi en bijzonder zijn die missen in Frankrijk, of je gelooft of niet doet er niet toe....
    Er hangt een bepaalde sfeer die wij hier in Nederland niet kennen, vooral de zang...
    Wij hebben vele missen bijgewoond terwijl w in Nederland nooit meer naar de kerk gaan..