Auberge of Gite - Reisverslag uit Onesse-et-Laharie, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Auberge of Gite - Reisverslag uit Onesse-et-Laharie, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Auberge of Gite

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

09 Mei 2017 | Frankrijk, Onesse-et-Laharie

Vandaag gefietst van Hostens naar Onesse-et-Laharie, een afstand van 72 km. Vanmorgen geen ontbijt dus nadat we alles weer hadden ingepakt en op de fiets zaten eerst een bakker gezocht en een croissant uit de hand opgegeten. Alweer een mooie dag, dus gestart met blote benen wel ingesmeerd voor de zon. Een aantal mooie plaatsjes doorgekomen met oude en heel oude pelgrimskerken (open) en museums (allemaal dicht) wel heerlijk koffie gedronken in Moustey.
Veel bossen vandaag maar ook akkerland, maar net als in Schaijk schraal en droog. Dus met hele grote beregeningsinstallatie dwingen ze de groente uit de grond. Een installatie had een bereik van cirkeldiameter van 1,2km we zijn er extra langs gefietst.
Vlak bij onze overnachting zagen we 3 pelgrims lopen, blijken ze in hetzelfde auberge /gite te zitten als wij, later kwam er nog iemand bij. Totaal 1 stel uit Nederland (Tholen), 2 Fransozen en wij.
Maar wij hadden een tweepersoonskamer gereserveerd, andere in een 4 persoons- en een 2 persoons- kamer allemaal met stapelbedden.
De eigenaresse gaat vanavond voor ons koken en ze weegt voldoende dat zal wel goed komen. Met zijn alle al wat biertjes genuttigd, rode wijn en pinda's met chips.
Ik denk dat het nog wel gezellig wordt vanavond!

• 09 Mei 2017 - 22:29

Henk En Diny:

Wat gaan jullie als een speer. Jullie droom komt uit. Heerlijk genieten van al wat op jullie pad komt.
    Ook wij zagen een hert oversteken, tijdens onze fietstocht,en dat in Herpenduin. Blijft mooi. Groetjes het gaat jullie goed.

• 09 Mei 2017 - 22:34

Mieke:

Leuk jullie verslag fiets ze daar dan doe ik het hier.

• 09 Mei 2017 - 23:46

Peter Paul Smelt:

Ik zie 't wel, 't Bourgondische leve al flink te pakke. Maar oewe buik is nog steeds nie gesmolte van al dat fietse. Ik denk da ge de electric uit moet schakele om da te bereike =:)

Hout er rekening me da het "desayuno" in Spanje nie veul beter is als in Frankrijk. Alleen maar harde "bocadillo's" met jam of chorizo....

Succes en geniet ervan.

• 10 Mei 2017 - 19:34

Jenneke:

Echt fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.

Ik ben trots op jullie!

Een dikke knuffel ook namens de kindje

• 10 Mei 2017 - 19:39

Rick Heurkens:

Hallo wilma. Hans

Wat gaat de reis snel
    Nu al in bijna in Spanje.. hoe vllugger de reis hoe vlugger weer thuis
    We missen Jullie wel n beetlje maar we gunnen het Jullie van Harte
    Hier alles goed we reizen toch een beetje met Jullie mee

Groetjes moeder.