Olé España - Reisverslag uit Jaca, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Olé España - Reisverslag uit Jaca, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Olé España

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

13 Mei 2017 | Spanje, Jaca

Vandaag gefietst over de Col du Somport naar Jaca in Spanje. De afstand is niet zo groot 40 km. Direct na het ontbijt hadden we alweer contact met een Camino gangster, een Engels meisje liep vanuit Tours naar Santiago. Wij zijn blij dat we er zijn, tijdens de klim had Hans last van zijn billen en hamstrings en Wilma last van haar armen tijdens het dalen van het vele remmen. Het dalen gaat wel veel vlugger maar is zeker niet minder inspannend, er rijden namelijk ook veel auto's aan de Spaanse kant. Er zijn daar "ook" warm water bronnen en dat trekt toch een hoop toeristen en fietspaden kennen ze niet.
Soms lijkt het of je op een autoweg fietst. Morgen verwachten we een rustiger gebied. De bergen zijn voor ons platlanders altijd heel boeiend met de vele rotsen, watervallen en snelstromende riviertjes. Ook het grote uitzicht over de bergweiden en de aanblik op de besneeuwde toppen blijft mooi.
Het geeft wel een bijzonder gevoel om Spanje te bereiken. Wij spraken geen Frans toen we thuis weggingen en al doende leerden we het en konden toch al de weg vragen, een B&B of hotel reserveren en eten bestellen. Nu in Spanje zijn we weer bij nul!

• 13 Mei 2017 - 16:33

Gerard Faassen:

Hallo Hans en Wilma,

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Jullie zijn er nog niet, maar helemaal naar Spanje fietsen is op zich al een hele prestatie.
    We volgen jullie elk dag. Mooi dat wij het zo kunnen meebeleven. We vroegen ons eerder al af, hebben jullie (meestal) fietspaden?. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Voorzichtig aan dus.
    Veel plezier en succes met het vervolg van de reis.
    We blijven jullie volgen.
    Vr. grt
    Gerard en Jeanne

• 13 Mei 2017 - 16:49

Boaz:

Lieve opa en oma heel leuk dat jullie in Spanje zijn. Maar niet leuk dat jullie nogniet op deplaats zijn. Ik ben naarvoetnbal

• 13 Mei 2017 - 16:54

Flore:

Lieve oma en lieve opa. Knap dat jullie al helemaal naar Spanje zijn gefietst. Ik vind het leuk op school. Ik heb al veel vriendjes gemaakt. Ik heb in de poppenhuis gespeeld met ilvy.

• 13 Mei 2017 - 18:46

Riet En Willy Ankermit:

Hoi Wilma en Hans,gefeliciteerd met het bedwingen van Reus Somport. Nou is de spanning er een beetje van af en gaat de rest van zelf (was het maar zo) knap gedaan en Spaans spreek je ook zo een poco.!!
    Nog veel fietsplezier.Wij moeten(mogen) nog ongeveer 400 km naar Santiago.En ook steeds meer dan een poco omhoog.Groetjes Riet en Willy Ankersmit

• 13 Mei 2017 - 20:20

Maja:

Welkom in Spanje. Knap hoor in 4 weken. Nu een spoed cursus spaans. Wilma morgen een hele leuke moederdag al zal die anders zijn dan in Schaijk. Santiago komt sreeds dichter bij. Kijk wel goed uit op de spaanse wegen .

Dikke knuffel. XXX

• 13 Mei 2017 - 21:04

Marian Verstegen :

Proficiat met deze mijlpaal. Supergoed zo snel al. Kan mezelf heel goed voorstellen Wilma dat je blijft remmen bij zo'n afdaling

• 13 Mei 2017 - 23:11

Willemien:

¡Top hecho!!!! Bienvenido a España y todavía un buen viaje. Disfrutar de la belleza del entorno. Willemien saludos

• 14 Mei 2017 - 15:12

Annie Peeters:

TOP!!....wat goed,al in Spanje....nou die billen dat zal er niet beter op worden denk ik en maarten zegt : goed in vetten Wilma !! maar dat komt vast wel goed en kijk goed uit en Wilma blijven remmen ,zou ik ook doen.