Wat een rust en stilte - Reisverslag uit Sangüesa, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Wat een rust en stilte - Reisverslag uit Sangüesa, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Wat een rust en stilte

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

15 Mei 2017 | Spanje, Sangüesa

Vandaag maandag 15 mei gefietst van Puenta La Reina de Jaca naar Sangüesa, een afstand van 61km. Het was vandaag een stralende zon aan de Spaanse hemel, om 18.00 uur was het nog 30°C. De dag begon met een ontbijtje in het café voor ons hotel, je geloofd het niet maar voor 9.00 uur zitten ze al aan een borrel en een glas bier. Niet één man maar vijf, zes mensen. Daarna stappen ze gewoon in de auto.
Wij reden vandaag door het Spaanse land met de Pyreneeën op de achtergrond en enkele uitlopers waar wij steeds overheen moeten en natuurlijk de rivier de Rio Aragon.
Het Spaanse platteland is net als in Frankrijk uitgestorven, we zagen dorpjes waar niemand meer woonde.
Wat een rust en stilte. Wat verder kwamen we langs een stuwmeer Embalse de Yesa, zeker 15 km lang. Je zou er van alles op verwachten, watersporters, boten en vissers maar niets. Wat een rust en stilte.
In het plaatsje Yesa zouden we gaan lunchen. S'avonds eet men hier pas na 9 uur dat is voor ons te laat. Dus wij vanmiddag een menú del día besteld, daar krijg je een volle fles wijn bij (Spanje went snel), maar daarna moesten we weer op de fiets en stond ons nog een klim van 9% te wachten.
Ook vandaag gaan kijken in het kasteel van Javier. Het behoorde aan de familie van Franciscus Xaverius, een missionaris die over de hele wereld preekte tot zelf in Japan en China.
Dit kasteel is tevens het stamslot van Carlos de Bourbon Parma, de vroegere echtgenoot van prinses Irene, maar er woont niemand meer, wat een rust en stilte!

• 15 Mei 2017 - 21:55

Maja:

Jullie komen echt van alles tegen en dan die rust lekker genieten van je omgeving als er maar op z'n tijd een bewoond dorpje is waar je iets kunt drinken of eten. Met een fles wijn op moet je uitkijken dat het niet in je benen gaat zitten. Haha maar wel lekker. Geniet morgen maar weer van een mooie fietsdag. Heel veel groetjes van ons

• 15 Mei 2017 - 22:20

Riet En Willy Ankermit:

Leuk,wat je zo onderweg tegenkomt of voorbij gaat!Vooral niemand of het moet een tobbert van een wandelende caminoganger zijn met een wandelstaf natuurlijk.Ha ha die fles wijn kun je beter 's Avonds opdrinken.Rond 20.30 u krijg je ook nog wel een menua del dia als je er om vraagt.En dat eten gaat hier zo snel dat je als je wil om 21.00 weer buiten staat met nog een halve fles wijn in je hand.Die tutter je dan op je hotel kamer op. Het kost hier allemaal geen knoop.
    Geniet van Spanje.De keuken is hier niet zo verfijnd als in Frankrijk,maar de boccadilla Jamon smaken goed als lunch!!
    Geniet..het leven is verrukkelijk.
    Groetjes Riet en Willy.