De kloof - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu De kloof - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

De kloof

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

16 Mei 2017 | Spanje, Puente la Reina

Vandaag 16-05-2027 gefietst van Sangüesa naar Puente La Reina, een afstand van 65 km. Weer een zeer warme Spaanse zonnige dag van ruim 30°gr met gelukkig wat wind mee.
Na een kleine 10 km over een gravel fietspad komen we bij een tunneltje, pikkedonker maar gelukkig hebben we licht op de fiets. Aan de andere kant komen we in de adembenemende kloof Hoz de Lumbier genaamd. Hier stroomt de Rio Irati. Het is een uitgesleten kloof door het kalk gesteente en dus hoog boven ons de toppen en diep beneden ons de kloof en het water. De vale gieren nestelen hier dat is dan ook te zien. Deze vogels met een spanwijdte van 1,70 m zijn een overweldigende aanblik, ze laten zich op de thermiek van warme lucht hoger en hoger voeren. Je ziet ze bijna geen beweging met hun vleugels maken anders dan sturen. Het is moeilijk om ze op de foto vast te leggen maar zie onze poging.
Daarna doorgefietst door het glooiende landschap. Komen we bij het plaatsje Induráin, ja daar komt Induráin winnaar van de Tour de France vandaan. In Schaijk wonen ook mensen die van Schaijk heten. Onderweg bezochten we nog Ermita de Eunate, een 12e kapel met een arcade van 35 bogen in een achthoekig model. Helaas dicht in Spanje is veel van 13.30 tot 16.30 gesloten, siësta. Daar ontmoeten we een ander echtpaar uit Montfoort die ook op de fietst naar Santiago de Compostela onderweg zijn. Fietsen gemiddeld meer als 100km per dag op gewone fietsen, wat zijn wij dan toch mietjes met gemiddeld 60 km en elektrische ondersteuning. Ook zijn we vandaag de wijnstreek de Rioja binnen gefietst, dat konden we zien aan de wijngaarden op de flanken van de heuvels in de komende dagen komen we daar beslist op terug.
Iedere dag lezen wij met belangstelling al jullie reacties. Mooi, hartverwarmend en een grote steun, wij kunnen niet antwoorden op de blog, mijn telefoon heeft zijn beperkingen. Toch hier een foto voor Peter-Paul dat is toch handig zo'n karretje, niet alleen Maja bedankt voor je dagelijkse reactie, maar alle mee lezende en mee levende vrienden bedankt!

• 16 Mei 2017 - 23:58

Maja:

Voor jullie dagelijkse inspanningen is het voor mij maar een kleine moeite om te reageren en het is super om te lezen wat jullie weer gedaan en gezien hebben. Rioja een lekker wijntje dus wel even proeven he??? Jullie zijn echt geen mietjes hoor wij fietsen hier met ondersteuning in ons vlakke land , je maakt het jezelf alleen iets eenvoudiger .

Dikke knuffel

• 17 Mei 2017 - 16:22

Fons:

Wat is het toch erg leuk om jullie reisverslag dagelijks te lezen en wat jullie elke dag gedaan en gezien hebben. Gemiddeld fietsen jullie 60 km per dag dat is meer dan genoeg om onderweg tijd te nemen om bezoekjes te brengen aan gebouwen enz. De temperatuur zal nu de komende tijd wel hoog blijven dat hoort bij de tijd van het jaar , vandaag bij ons ook erg warm.
    Geniet van jullie dagen die nog komen gaan we blijven jullie volgen.
    Groetjes Toos en Fons

• 17 Mei 2017 - 22:17

Peter En Mieke:

Als jullie denken dat het te gemakkelijk is dan fiets je toch ook gewoon weer terug;) Dat is weer een uitdaging. Maar wij vinden jullie echt geen mietjes en zo genieten jullie er meer van.
    Groetjes Peter en Mieke

• 18 Mei 2017 - 15:20

Willemien Van Den Brand:

Jullie genieten tenminste van jullie reis, je kan wel overal snel voorbij fietsen maar dan zie je niets, dus geniet er lekker van ...jullie zijn Toppers! Geniet van alles wat je ziet en tegenkomt en geniet van elkaar!! en weet je wat....jullie hebben ieder 10 vingers misschien de volgende keer bij elkaar de vingers in de oren doen als er "gesnurkt" wordt :)