Geen brug te ver - Reisverslag uit Estella, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Geen brug te ver - Reisverslag uit Estella, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Geen brug te ver

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

17 Mei 2017 | Spanje, Estella

Vandaag maar een klein stukje gefietst naar Estella 20 km, een halve snipperdag. Half bewolkt vandaag, dat betekend wel blote armen en benen maar geen brandende zon op je hoofd.
Afgelopen nacht hadden we een 2 persoons kamer in een hostel. De verdieping boven ons was de grote slaapzaal met stapelbedden, daar sliepen 20-30 personen. Een dikke betonnen vloer zit ertussen, maar een van de slapers boven ons snurkte zo hard dat wij er wakker van werden. De Spaanse Camino gangers gaan heel vroeg naar bed, 8-9uur en staan om 5 uur op om te gaan lopen. Gelukkig deze man ook, konden wij eindelijk van 5 tot 9 rustig slapen, maar wat dacht je van zijn kamergenoten!
Onderweg een beetje van de route afgeweken en door een oud dorpje gefietst, komen uit op het wandelpad. Oké zeiden wij dan lopen wij ook maar een stukje, het ging behoorlijk omlaag en daarna was de pad bijna helemaal verwoest, toch maar door. Komen we bij een soort trappen met blokken van 40 tot 50 cm hoogte. De fietsen, met bagage, helemaal naar boven moeten dragen. Wilma is nog geholpen door een aardige wandelaarster. We waren kapot.
Nadat we aankwamen in het stadje eerst ons pension opgezocht. Een heel oud vriendelijk vrouwtje, de fietsen achter op het balkon. Na wat te hebben rondgelopen gingen we wat eten, local food, ontmoeten we 2 Amerikaanse vrouwen uit Philadelphia, 1,5 uur mee zitten kletsen. Terug naar de kamer want van 2 tot 5.30 is alles dicht. Daarna een hele stadswandeling gemaakt, oude bruggen overgegaan die speciaal voor de pelgrims zijn aangelegd. Soms al wel 900 jaar oud.
Daarna op een terras wat gedronken en raken met andere mensen aan de praat.
Twee Australiërs, een uit Argentinië, uit Trinidad, Canada en Finland. Blijkt de vrouw uit Canada s'morgens Wilma nog te hebben geholpen.
Ook voor al deze mensen geldt "geen brug te ver"!

• 17 Mei 2017 - 22:12

Riet En Willy Ankermit:

Jullie zijn al goed getraind voor de Break Out Run,ha,ha.
    Een gewoon hotel kost ook maar 40 tot 60 euro per nacht exclusief het gesnurk en inclusief een goede badkamer en goede nachtrust.Wij zijn nog maar 2 fiets dagen verwijderd van Santiago!
    Prijs je gelukkig dat je dat stuk niet hoeft te lopen en geniet van jullie verdere mountainbike capriolen.
    Groetjes Riet en Willy.

• 17 Mei 2017 - 22:17

Corry Van Schaijk:

Hoi Hans en Wilma,
    Wat een leuke verslagen! Wil en ik hebben ze doorgelezen. Wat een ervaringen! Wij zagen tijdens onze camperreis ook vele pelgrims alleen of samen onderweg en begrijpen wel een beetje wat jullie onderweg tegenkomen. Fijn dat de Flyers naar jullie zin zijn. Wij wensen jullie nog heel veel veilige kilometers toe en vooral: GENIET ER SAMEN VAN! Gr Wil en Corry

• 17 Mei 2017 - 22:18

Marian Verstegen :

Mooie foto's en mooie ontmoetingen. Hopelijk hebben jullie vannacht een rustiger nacht en dan morgen gezond weer op. Gaat hartstikke goed! Groetjes van henk en mij

• 17 Mei 2017 - 22:23

Peter En Mieke:

Zelfs met de fiets dragen krijgen jullie ook ondersteuning;) Dat is het leuke van reizen, alle mensen die je onderweg ontmoet en zo te lezen hebben jullie hier geen moeite mee. Veel plezier nog.
    Groetjes Peter en Mieke

• 18 Mei 2017 - 00:25

Maja:

Wat komen jullie toch mooie dingen tegen. En veel verschillende mensen dat is het mooie van jullie reis en wij kunnen er allemaal van mee genieten. Groot gelijk een beetje rust en morgen is er weer een nieuwe dag. Vandaag in NL echt mooi weer 30 graden helaas morgen weer 17 graden,. Morgen ga ik weer competitie tennissen alweer de zesde dag. Kijk uit om jullie weer te zien. Fijne fietsdag morgen

Liefs Cees en Maja