Het ongeplaveide (levens) pad - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Het ongeplaveide (levens) pad - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Het ongeplaveide (levens) pad

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

24 Mei 2017 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Vandaag gefietst van Carrión de los Condes naar Mansilla de las Mulas een afstand van 76 km, weer een eentonig dor en verlaten landschap, met hier en daar een dorpje met oudere mensen. Alle jongere zijn vertrokken, droog en heet, in de volle zon over de veertig graden. Blij dat wij al om 14.00 in ons hostel San Martin waren. Lekker een koude douche genomen en even gerust om daarna in de tuin, in de schaduw wat te drinken, dadelijk even in het stadje kijken.
Gisteravond bij het eten nog 3 Italianen ontmoet die s'morgens nog hadden ontbeten met de overleden pelgrim van gisteren. Bizar hoe snel je levenspad kan eindigen!
Vandaag op ons pad een echtpaar uit Heesch die ook op de fiets onderweg zijn naar Santiago, fam. Smids achterburen van Harrie en Dinie Roelofs die eind deze maand op de fiets naar Santiago de Compostela gaan. Hoe smal zijn de paden in de wereld!
De fiets en wandelpaden waren gisteren en vandaag lang, recht met stukken van 10-12 km, voor een fietser gaat dat nog maar de wandelaars chapeau!
De pad die wij vandaag namen is een authentiek tracé van de Romeinse weg die hier La Prava heet. Wat een historie, ja een pad met geschiedenis.
Gisteren in de blog heb ik beloofd terug te komen op het traject dat voor ons ligt. De eerste berg is de Cruz de Ferro op 1500 m komend vanaf ca. 800 m en de tweede berg is de Cebreico op 1300 m komende vanaf 580 m. Ik heb 2 foto's toegevoegd.
Het leven is een ongeplaveide weg, vol kuilen en gaten maar ook met heuvels en bergen, met vergezichten van wat je nog wacht en mooie terugblikken van wat je al hebt gehad!

• 24 Mei 2017 - 19:24

Miranda & Judith:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen, geniet samen van deze avontuurlijke tocht!

• 24 Mei 2017 - 20:19

Riet En Willy Ankermit:

Hoi Wilma en Hans,
    Weer een Hot dat gehad.Tja Santiago is "Hot". Er gaan niet voor niks is zoveel wandelaars en fietsers die kant op...zelfs mensen uit Schaijk en Heesch.Met een beetje geluk kun je het met de Brabantse taal redden.
    Jullie hebben dus nog een paar mooie bultjes in het vooruit zicht!!
    Als je eigen accu en die van je fiets goed opgeladen is,moet dat lukken.En anders maar op zonnen energie..daar hebben jullie daar geen gebrek aan.(wij trouwens hier ook niet).zet hem op!!! Nog even en je mag op het wierookvat mee slingeren.Een tip...als je in Santiago je stempelkaart in wil ruilen tegen een diploma...dan moet je er ,smorgens rond 8 uur gaan staan,anders heb jealle kans dat je 1 a 2 uur in de rij moet staan.We wensen jullie nog heel veel fietsplezier en mooie ervaringen.Genieten dus...ook al is het soms heel heet.heel saai of regent het.
    Groetjes Riet en Willy

• 24 Mei 2017 - 20:29

Frans:

het is erg leuk om jullie te volgen via internet mooie plaatjes,met een fantastisch verslag erbij.
    geniet nog verder van je mooie avontuur goede reis groetjes.
    frans/jose

• 24 Mei 2017 - 21:54

Maja:

Dat ziet er idd een beetje saai uit maar vergeet niet wat voor moois jullie al hebben gezien . Even door deze saaie gebieden en dan komen er beslist weer mooie stukken. Met als eind resultaat SANTIAGO. Wel goed smeren met die temperaturen en genoeg drinken(water) Hans en Wilma gogo jullie zijn er bijna.

Liefs Cees en Maja

• 24 Mei 2017 - 22:17

Ton En Marijke:

Hoi Hans en Wilma,
    Veel aan jullie gedacht, maar nu een geschreven bericht van ons. Wat fantastisch om jullie reisverhaal te lezen. Wij vinden het heel knap om te lezen en te zien dat jullie al zo ver zijn. Wij doen het niet (nog) niet na. Wie veel reist kan veel verhalen, dat kunnen jullie zeker. Het ga je goed, de weg naar Santiago de Compostella ligt nu voor je. Ondanks het saaie landschap moet het een mooie gedachte zijn, dat jullie doel bijna bereikt is. Geniet ervan, maar al lezende heb ik de indruk dat elke indruk voor jullie volop genieten is. Heel veel goeds nog tijdens de laatste etappes.
    Lieve groetjes, Ton en Marijke

• 25 Mei 2017 - 09:16

Marian Verstegen :

Mooi om al die verhalen te lezen en ook de foto's. Een hele belevenis en mooie ontmoetingen onderweg. Maar goed smeren met deze temperaturen en succes nog met het laatste stuk Spanje. Groetjes henk en marian

• 25 Mei 2017 - 11:39

Oma:

Goedemorgen in het spaans... Hoi hans en wilma, lang niets van mij laten horen. Gisterenavond gebeld maar jullie namen niet af. Oorzaak dat ik niets heb laten horen is dat de ipad weer van streek was. Hij luisterde niet!! Maar het doet t weer. (Haike is nu aan het typen) het is hier mooi weer. Ik zit in de tuin bij haike. Er is weinig nieuws.
    Niets Bijzonders. Door jullie verhalen reis ik een klein beetje met jullie mee. Nog een hele goede reis en tot over enkele weken. Groetjes moeder.

• 25 Mei 2017 - 11:56

Boaz:

Hoi lieve opa en opa,
    Hoe gaat het met jullie? Wij zijn vrij vandaag en morgen. Dadelijk ga ik zwemmen in ons zwembad. Papais aan het fietsen 125 km ik mis jullie een beetjie

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx boaz.

• 25 Mei 2017 - 11:57

Boaz:

Ik heb het zelf getypt.

• 27 Mei 2017 - 08:16

Tinie Verstegen:

Hoi Hans en Wilma,

Ik heb wat reisverslagen gelezen en zo te zien gaat het keigoed. Ik vind het toch een mooie prestatie en jullie maken natuurlijk van alles mee. Zelfs mensen uit de buurt heb je ontmoet. Nog even en het einde is in zicht. Mede namens de boulclub wensen wij jullie nog veel plezier en de groetjes van ieder.