Kapper in Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Kapper in Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Kapper in Leon

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

25 Mei 2017 | Spanje, León

Een korte fietsdag vandaag van 30 km naar Leon. Een mooie tochtje, we waren om 11.00 al in ons hotel en wij konden direct naar de kamer en de fietsen in de garage. Daarna naar de stad, uiteraard de kathedraal bekeken erg groot, mooi maar vooral hoog en slank met 1800 m2 glas in lood. Daarna door de stad gewandeld met nauwe straatjes, pleinen en met parken vol platanen.
Spanje is toch een katholiek land, maar Hemelvaart kennen ze niet. Iedereen moet hier gewoon werken en alle winkels zijn open. Allebei zijn we naar de kapper geweest (sorry Maarten) en Wilma is zelfs bijgekleurd ondanks de zon. Ook weer een hoop andere mensen gezien en gesproken, uit Californië, Zuid Afrika, Noren en Duitsers, die zie je tenslotte overal. Ook Spanjaarden en Franzen maar daar kunnen wij niet mee communiceren.
Het was drukkend heet 37° en om ca. 19.30 begon het te onweren en te regenen en direct ging de temperatuur naar 20°. Morgenvroeg weer verder en hopelijk om 14.00 op de plaats van bestemming want dan wordt er weer onweer verwacht!

• 25 Mei 2017 - 20:50

Riet En Willy Ankermit:

Hoi Wilma en Hans,
    Daar gaat je winst Maarten...naar een Spaanse schapenscheerder!!
    Ik denk dat morgen het fietsen een eitje wordt met een hoop gewicht wol minder!
    Valt me tegen van die Spa Naarden geen Hemelvaart vieren.
    Maar misschien zijn zij nog niet zo ver in de Bijbel.
    Voor jullie in elk geval een mooie vaart verder met de nodige vaart zodat jullie voor de bui binnen zijn.
    Kun je mooi wat Spaanse en Franse woordjes leren voor de broodnodige conversatie!
    Geniet en zet hem op!!

• 25 Mei 2017 - 22:06

Annemarie:

Ziet er mooi geknipt uit!wel fijn dat jullie vandaag vroeg je bestemming hadden bereikt met die hitte!
    Lekker rustig rondkijken!hier was t vandaag ook n warme dag!morgen weer n goede en fijne fietsdag gewenstgroetjes uit schaijk!

• 26 Mei 2017 - 11:35

Maja:

Wij genieten hier ook van het mooie weer. Zijn gisteren (hemelvaartsdag) naar Den Bosch gefietst(wij gaan niet zo ver als juliie) en heel de middag met mijn broer en schoonzus op het terras gezeten. Heerlijk.. 's-avonds zijn we asperges op het veld gaan eten. Was heerlijk moeten we volgend jaar ook doen met jullie. Maar nu nog even trappen. Hopelijk zijn jullie er voor het gaat onweren.

Groetjes

• 26 Mei 2017 - 12:53

Maria:

Wat een mooie ervaring, en ik en vele met mij genieten van jullie mooie verslagen.
    Kanjers zijn jullie, nog veel plezier en veilige km.
    Groetjes Maria

• 26 Mei 2017 - 13:32

Riet Van Dorst:

Wat geweldig dat jullie zo mooi geknipt in Santiago aan komen, geniet er maar van het is er geweldiggroetjjes

• 26 Mei 2017 - 22:55

Maarten Peeters:

Hans, had maar gebeld , dan was ik wel even langs gekomen om te knippen.

Knippen was dan gratis geweest.

Ik vind het knap van jullie deze tocht.

Petje af voor alle twee.

Groetjes en nog veel fietsplezier.

Maarten en Annie.