Het Klimaat - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Het Klimaat - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Het Klimaat

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

26 Mei 2017 | Spanje, Astorga

Vrijdag 26 mei, gefietst van León naar Astorga 62km. De weervoorspelling was dat het om 14.00 zou gaan regenen, maar dan zouden we op de plaats van bestemming zijn. Vanmorgen regende het al toen we wakker werden. Met het ontbijt zagen we een Nederlander die het gisterenmiddag 42° had op zijn fietscomputer en na de regenbui nog 18°. Onderweg begon het nog te onweren, na 14.00 klaarde het op en om 16.00 uur schijnt de zon weer volop, zo snel kan het weer omslaan.
In Hospital de Orbigo, een historisch plaatsje zijn we over een brug gefietst die door de Romeinen is aangelegd met 18 bogen en zeker een paar honderd meter lang. We zitten een hotel met uitzicht op een kasteel gebouwd door Gaudi (de beroemde Spaanse architect), ook ons hotel heet Gaudi, maar wij denken niet dat hij het ontworpen heeft!

• 26 Mei 2017 - 16:41

Annemarie:

Hoi hans en wilma!wat n verschil van temperatuur zeg!maar goed dat jullie gezond zijn!jullie worden nog wel even goed getest met hitte en onweer en regen!De laatste lootjes...!groetjes tini en annemarie

• 26 Mei 2017 - 19:32

Maja:

Hey hallo lijkt wel nl eerst 40 graden en dan maar 18. Maar zo te zien deert het jullie en gaan gewoon door. Mooie foto's. Wij zitten ook in de warmte heerlijk genieten en niet te veel doen. Bekijk al het moois en morgen weer een eindje fietsen. Houdoe

• 26 Mei 2017 - 21:57

Riet En Willy Ankermit:

Dat krijg je nou Spanje..als je Hemelwaarts niet viert!
    Donar straft onmiddellijk.
    Dat was dus niet voor de bui binnen. Morgen beter en geniet van Gaudí's creatie.
    Binnenkort nog een paar lastige klimmen.Ik hoop voor jullie dat de snoer van de e-bike dusdanig lang is dat je boven munt komen.Het zou toch lastig zijn als je het laatste stukje klimmen zonder stroom komen te staan.
    Zet hem op!!!
    Groetjes Riet en Willy.

• 27 Mei 2017 - 12:46

Jan School:

Wilma,Hans kan ik skypen met jullie?Zo ja geef dan de. Skypenaam.
    Gr.