De klim voor het klooster - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu De klim voor het klooster - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

De klim voor het klooster

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

29 Mei 2017 | Spanje, Sarria

Vandaag naar Sarria gefietst 61 km over de Cebreiro op 1300 m, over de Alto San Roque op1270 m en over de Alto do Poio op 1335 m met ertussen afdalingen natuurlijk. Sarria ligt op 440 m, op het einde wel gefietst maar niet veel getrapt. Het was half bewolkt, goed fietsweer maar met de afdaling toch de beenstukken en dikkere jas aangedaan wat dan wordt het toch koud.
De Spanjaarden hebben een autoweg aangelegd over de bergrug met de Cebreiro over dalen en met tunnels door de bergen. Sommige pilaren waar de autoweg op rust zijn wel 400m hoog.
In Samos ca. 10 km voor onze overnachtingsplaats staat het oudste klooster van Spanje, een enorm complex wat nog in gebruik is als klooster door monniken. Gesticht in de 6e eeuw door een Koptische kluizenaar San Julián, grote delen komen uit de 11e en 12e eeuw en het had bijzondere fresco's. In 1951 is de kerk afgebrand en gerestaureerd en de fresco's zijn vervangen door moderne uitvoeringen. Maria wordt afgebeeld met het gezicht van Sofia Loren. Helaas hiervan geen foto's, men heeft hier siësta van 13.30 tot 16.30 en daar bleven wij niet op wachten!

• 29 Mei 2017 - 17:53

Mieke:

Succes met de laatste loodjes...

• 29 Mei 2017 - 18:37

Riet En Willy Ankermit:

Hoi Hans en Wilma,
    Wilma,wat sneu voor je..nu heb je nog geen monnik aan de haak kunnen slaan!
    Dat blijft dus voorlopig nog even fietsen.
    Onze fietsen waren bijna eerder thuis van Santiago dan wij zelf.Dat had vervoerbedrijf goed uitgevoerd. Ik meen dat jullie daar ook gebruik van maken.Hotel Mexico in Santiago.Inleveren van 10 tot 12 of/en 15.00u. Tot ?
    Niet op za. Middag.Waarschijnlijk weten jullie dit al wel.
    Goed gepresteerd vandaag! En nu op naar het wijwatervat vat!Succes!
    Groetjes Riet en Willy

• 29 Mei 2017 - 20:35

Henk En Diny:

We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal.
    Dat is wat jullie nu kunnen zingen. Op naar de finish. Succes.
    Liefs Henk en Diny

• 29 Mei 2017 - 20:45

Maja:

Santiago here we come. Lees iedere dag vol bewondering jullie berichten en steek daar iedere keer weer wat van op. Nog even volhouden kanjers. XXX

Liefs Cees en Maja

• 30 Mei 2017 - 09:23

Annemarie:

Weer n geweldige prestatie!echte toppers!wat n prachtig klooster!nog n paar daagjes!heel veel succes!groetjes tini en annemarie