Nog één te gaan - Reisverslag uit Melide, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Nog één te gaan - Reisverslag uit Melide, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Nog één te gaan

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

30 Mei 2017 | Spanje, Melide

Ja, vandaag wéér gefietst van Sarria naar Melide 65 km. Het was half bewolkt, soms de zon en dan pakt hij ook hard, maar niet te heet. Maar wel veel op en neer en 'n klim van 12 km.
Na een 25 km komen we is Portomatin, dat is een nieuw dorp. In 1961 is er een stuwmeer gemaakt en zijn alle belangrijke en mooie gebouwen afgebroken en hoger op de berg weer opgebouwd. Zo ook een Romaans bruggetje dat staat nu over een rotonde en de kerk San Nicolás 12e eeuw in zwaar romaanse stijl steen voor steen genummerd, afgebroken en weer opgebouwd. Ook zagen we veel karakteristieke Hórreos, dat zijn opslag schuurtjes op palen, afgeschermd tegen knaagdieren. Werd gebruikt voor de opslag van graan en maïskolven enz.
Morgen onze laatste etappe naar Santiago de Compostela, daar blijven we tot en met zondag. Uitrusten, vluchtboeken, vervoer van de fietsen regelen en natuurlijk onze "La Compostela" ontvangst nemen. Volgende week fietsen we nog naar het uiteinde van de wereld, afkicken, maar dat hoor je nog!

• 30 Mei 2017 - 18:11

Peter En Mieke:

Hoi Hans en Wilma, wat zal dat bijzonder zijn om eindelijk aan te komen in Santiago de Compostela. Veel plezier en goed op je in laten werken.
    Groetjes Peter en Mieke

• 30 Mei 2017 - 18:15

Riet En Willy Ankermit:

Dus voor 1 juni binnen!
    Mooi, geniet van de laatste etappe en van de stad,de mensen,de gezelligheid! En wat de kilometers betreft tot Finisterre,die geven je het zelfde gevoel als in een rups op de kermis!
    In Carnote,in Gallicie ,kort bij Finisterre vind je de allerlangste horreos terwereld.Op naar het einde van de wereld(dachten de Romeinen)
    Groetjes Riet en Willy

• 30 Mei 2017 - 18:46

Annemarie:

Eindelijk!wat n avontuur!om nooit te vergeten!en waar jullie nog veel over zullen praten!nog een dag te gaan!ik kan maar een woord bedenken!Wauw!kus tini annemarie

• 30 Mei 2017 - 19:45

Haike:

Jeetje dan zijn jullie er gewoon al! Weet je hoe ver.... echt ongelooflijk! Succes met de laatste loodjes en geniet van de aankomst in Santiago en alles wat je onderweg nog meemaakt en ziet. Liefs, Haike.

• 30 Mei 2017 - 19:50

Maja:

En morgen de ontlading. Wouw wat een prestatie en best wel snel vind ik. Diepe buiging voor jullie. Geniet van jullie voorlopige laatste fietstocht. Daarna heerlijk ontspannen. Tot morgen.

Dikke kus. Cees en Maja

• 30 Mei 2017 - 20:15

Ton En Marijke:

Hoi Hans en Wilma,
    Geweldig, nog een dag en dan kunnen jullie met trots zeggen: "Zo klus geklaard".
    Heeft Hans toch nog goed doorgefietst of niet Wilma. Heeft hij vaak gevraagd: "Hoe ver is het nog".
    Nou Hans je weet nu hoe ver het is.
    Maar met alle gekheid op een stokje, diepe buiging voor jullie prestatie. Geniet ervan, net zoals je van de reis er naar toe hebt genoten. Wat zijn jullie een mooie ervaring rijker. Shapoo.
    Lieve groetjes, Ton en Marijke

• 30 Mei 2017 - 20:24

Els En Hans:

Wat hebben jullie dat snel gedaan! Nog 1 etappe en jullie zijn op de eindbestemming. We hebben genoten van de prachtige verhalen en foto's.
    Geniet nog van de laatste rit en tot ziens in Schaijk.

• 30 Mei 2017 - 20:51

Monique:

Wauw! Nu al bijna in Santiago. Dat hebben jullie heel voorspoedig gedaan Hans en Wilma. Succes met de allerlaatste etappe naar jullie eindbestemming en dan lekker nagenieten van alle mooie ervaringen die jullie hebben opgedaan.
    Een belevenis waar jullie de rest van jullie leven met een mooi gevoel op terug zullen kijken.
    Nog hele mooie dagen gewenst en tot ziens weer snel in Schaijk.
    Lieve groetjes, Monique

• 30 Mei 2017 - 21:24

Marian :

Morgen nog een heel voorspoedige rit en dan zijn jullie echt helemaal naar santiago de compostella gefietst. Chapeau! Geniet ervan zoals je steeds hebt gedaan. Weer een hele mooie ervaring rijker. Tot binnenkort in schaijk. Groetjes henk en marian

• 31 Mei 2017 - 08:53

Riet V.D.:

Geweldig bijna Compostella in zicht geniet van de laatste dagen groetjes riet

• 31 Mei 2017 - 11:49

Tonny En Diny Appelhof:

Wat een mooie reisverhalen en foto's! En wat een ervaringen en indrukken zullen jullie opgedaan hebben. Wat zal de laatste rit een ontlading en voldoening geven als jullie aankomen in Santiago de Compostella. Nog een fijn verblijf daar en een goede terugreis. Geniet ervan. Groetjes Tonny en Diny