Eten als God in Frankrijk - Reisverslag uit Le Gond, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Eten als God in Frankrijk - Reisverslag uit Le Gond, Frankrijk van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Eten als God in Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

04 Mei 2017 | Frankrijk, Le Gond

Vandaag gefietst van Charroux naar Angouleme over een afstand van 75 km. Het weer was goed, bijna de hele dag zon en wind mee met een temperatuur van 22 gr.C Door een glooiend landschap met vele hellingen van 100 meter omhoog en omlaag. De maximum snelheid was 51,5 km/uur. We kwamen door veel en mooi gerestaureerde dorpjes met voldoende koffie stops.
De tegenstelling met gisteren!!!
Eerst het ontbijt, onze gastvrouw van 81 jaar had alle registers open getrokken om het ons naar de zin te maken. Natuurlijk stokbrood, geroosterd brood, knackers en koekjes. Kazen rochefort en brie, gezouten en ongezouten boter, vijgen-, aarbeien- en zwartebessen jam, paté en kwark, eieren, fruit. Om te drinken jus de orange, koffie, thee en melk, maar als klap op de vuurpijl had ze ook nog een grote appeltaart en cake gebakken. Natuurlijk konden we dit niet op en gaf ze ons een en ander mee. Cake, hard gekookte eieren, 2 appels en 2 kiwi's en onze lunch was ook goed geregeld.
Onderweg zien we ook van alles groeien en bloeien. Onze buurman Martien is verzot op tuinbonen (labbonen) en hij heeft ze jarenlang zelf geteeld, hij had zelfs zijn eigen ras, maar vandaag zagen we ze langs de weg in de berm groeien, gekker moet het niet worden, als bewijs zie foto.
Vanavond nadat we het verloren vocht van onze fietstocht hadden aangevuld (met een lekker koud biertje) hebben we nog een heerlijke warme maaltijd op van zalm met kaas, salade en aardappelen. Ook een pelgrim moet eten en drinken en we zijn tenslotte in Frankrijk!

• 04 Mei 2017 - 22:42

Gradje :

leuk al die verhalen heb alles weer gelezen lag een paar dagen achter maar ben nu weer bij weet je trouwens dat ik met pre pensioen ben en mn nieuwe fiets thuis heb

• 04 Mei 2017 - 22:49

Maja:

Wat een eten allemaal maar goed dat jullie moeten fietsen.

• 05 Mei 2017 - 13:00

Wilma En John Huijs:

Zo te lezen "als god in Frankrijk" veel plezier !

• 05 Mei 2017 - 13:04

Wilma Huijs :

Een leven als..... bedoelde ik -;)