De Aankomst - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu De Aankomst - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

De Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

31 Mei 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Vandaag de laatste etappe, na het ontbijt vertrokken in Melide naar Santiago de Compostela 68 km. Het was toch nog een zware tocht met veel klimmen en dalen. We fietsten door de eindeloze bossen van eucalyptusbomen, dikke zware stammen en kaarsrecht. De bast valt van de steeds vervellende bomen wat een apart gezicht is.
Na de lunch over de laatste berg en daar lag Santiago en de kathedraal, met de hoge torens, staken boven de stad uit. Nog een stukje en dan zouden we er zijn. Na wat gezoek staan we dan op het grote plein voor de kathedraal. Een emotioneel moment, doel van onze reis. Foto's maken en toen in de schaduw gaan zitten en alles rustig op je laten inwerken. Dat de kathedraal aan de voorzijde (de torens) in de steiger staat is misschien niet mooi maar maakt voor ons niets uit. Daarna gaan kijken waar we de Compostela kunnen halen, het is daar heel, heel erg druk. Wachttijden van 2 tot 3 uur. Dan maar eerst koffie drinken in de huiskamer de Lage Landen. Dit is van de Sint Jacobsgenootschap uit Nederland en België waar wij lid van zijn en deze zitten in het zelfde gebouw als waar je de Compostela (dat is het certificaat dat je de tocht hebt afgelegd) moet ophalen. Naar het hotel met de fiets maar de straten eindigen vaak in trappen dat was dus nog moeilijk. Eindelijk in het hotel, douchen en naar de stad wat drinken, dat hadden we wel verdiend vonden wij zelf. Om 18.15 in de kerk voor de mis van 19.30 waar ze met het wierookvat gaan slingeren. Morgen een verdere update van onze ervaringen!

• 31 Mei 2017 - 22:28

Henk En Diny:

Proficiat kanjers, jullie hebben het geflikt, en dat in een razend tempo.
    Geniet nog lekker na, en we horen jullie ervaring graag als jullie weer in Schaijk zijn.
    Tot ziens. Liefs Henk en Diny

• 31 Mei 2017 - 22:32

Annie Peeters:

GEWELDIG!!......kanjers...geen woorden voor!!

• 31 Mei 2017 - 22:32

Ton En Marijke:

Ha die Hans en Wilma,
    Geweldig!! Het zal best een emotioneel moment geweest zijn om je reisdoel te halen,om er gewoon te zijn. Ga er lekker van genieten, proost op de overwinning.
    Hele fijne dagen daar en een ding is zeker, de terugreis zal stukken sneller gaan. Dan hoeft Hans ook niet meer te vragen: "Wilma zijn wij er bijna".
    Lieve groetjes, Ton en Marijke

• 31 Mei 2017 - 22:33

Maja:

Super super Hans en Wilma na zes en halve week op de eindbestemming. Wij doen het jullie niet na. Kan me voorstellen dat de steigers om de kerk jullie niet deren. Jullie zijn er!!!!!! Geniet van je biertje of wijntje en straks lekker slapen en weet je morgen kunnen de fietsen rusten. GEFELICITEERD

Hele dikke knuffel en kus

• 31 Mei 2017 - 22:37

Peter En Mieke:

You did it!! Geweldig knappe prestatie. Gefeliciteerd.

Liefs Peter en Mieke

• 31 Mei 2017 - 23:17

Gemma Meijer:

Gehaald!! (had ook niet anders verwacht!) Wat een geweldige ervaring moet dat zijn en wat fijn dat jullie dit samen hebben kunnen beleven! Geniet van deze fantastische prestatie, van elkaar, van Santiago de Compostella........
    Liefs Gemma

• 31 Mei 2017 - 23:45

Mark En Dorothé:

Wij feliciteren jullie met de behaalde prestatie, maar geniet en beleef dit moment INTENS.
    Bewaar en koester deze reiservaring. Groeten van Mark en Dorothé.

• 01 Juni 2017 - 06:45

Gerrie:

Hallo Hans en Wilma, het einddoel is bereikt, SUPER goed gedaan, jullie staan zo fit en trots op de foto, geweldig! Geniet samen van deze fantastische prestatie en wij hebben genoten van jullie mooie reisverhaaltjes onderweg.
    Lieve groetjes van Wim en Gerrie en tot ziens in Schaijk

• 01 Juni 2017 - 08:26

Maria:

Wilma en Hans, gefeliciteerd wat een prestatie en samen dit mogen beleven geweldig. Geniet er nog van. Groetjes en veel liefs van mo

• 01 Juni 2017 - 09:21

Gerard Faassen:

Gefeliciteerd. We hebben elke dag jullie belevenissen gevolgd. Het doel is bereikt. Het lijkt me een prachtige ervaring. Geniet het moment en de "rust" de komende dagen. Daarna nog een stukje naar de zee.

• 01 Juni 2017 - 09:23

Riet V.D:

Geweldig gehaald geniet nog van de laatste dagen in Santiagogroetjes riet v. D.

• 01 Juni 2017 - 10:09

Riet En Willy Ankermit:

Wij sluiten ons bij alle voorgaande sprekers aan!
    Gefeliciteerd!
    Groetjes van Riet en Willy

• 01 Juni 2017 - 16:38

Riny En Myran :

Proficiat, wat geweldig! En wat mooi emotioneel moment zal dat voor jullie zijn, waar je zo lang naar toe hebt geleefd. Geniet er maar van met volle teugen .. en dat hier ook een glaasje wijn tussen zit... heerlijk toch en echt verdiend.
    Heel veel groetjes en liefs...

• 01 Juni 2017 - 22:38

Annemarie:

FANTASTISCH!Geweldig!wat n prestatie!Proficiat!dikke knuffel van Tini en Annemarie!

• 02 Juni 2017 - 00:02

Willemien:

Proficiat met het behalen van jullie einddoel, nu nog lekker genieten van de tijd daar.
    tot gauw 'n keer. X

• 02 Juni 2017 - 13:27

Berthie En Hennie:

Hans en Wilma.
    Proficiat met deze grote prestatie, die jullie geleverd hebben.
    We hebben genoten van jullie reisverhalen.
    Ga nu genieten en uitrusten.

Berthie en Hennie

• 02 Juni 2017 - 16:54

Haike:

Jeah!! Jullie er zijn. Top gedaan... xxx

• 03 Juni 2017 - 08:47

Judith:

Goed gedaan! Een knappe prestatie, nu genieten en uitrusten;)