Kans, geluk en pech of toeval. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Kans, geluk en pech of toeval. - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Kans, geluk en pech of toeval.

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

04 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Vanmorgen eerst gebeld met Phileine, Benjamin, Jenneke en Maarten. De tweeling is jarig vandaag ze zijn 5 jaar geworden en natuurlijk hebben we ze toegezongen en gefeliciteerd. We hadden afgesproken om samen met andere naar de mis van 10.00uur te gaan. Daar hebben we speciaal voor Emmy, de moeder van Marie-Louise, nog een kaars aangemaakt. Het is vandaag Pinksteren een speciale feestdag en de mis was weer een intense ervaring. Op het einde werd wederom de Botafumeiro,het grootste wierookvat ter wereld, gezwaaid, iedere keer iets spectaculair. Op deze dag viert de stad feest met spel voor de kinderen en muziek op straat. Wij waren bij een optreden van een creoolse trommelmuziek, een groep van ca. 60 mannen en vrouwen.
Op de Camino heb je veel ontmoetingen en hoor je veel verhalen van mensen die iets meegemaakt hebben of die opzoek zijn naar iets.
Nieuwe kansen, een nieuw begin? Niet iedereen krijgt die kans, zoals we allemaal hebben ervaren verliezen we mensen om ons heen, sommige veel te vroeg. Toch krijgen we ook nieuwe kansen, hebben we geluk alleen moeten we ze zien. Niks gaat vanzelf en we moeten durven te veranderen, van werk, beroep of opleiding etc. en openstaan voor veranderingen.
Een klein verhaaltje ter illustratie: er is een man verdwaalt in het oerwoud en hij denkt, ik vertrouw op god, dus die zal me redden. Komt er na 2 dagen een rancher langs, ga met me mee, nee zegt hij god zal me komen redden en gaat niet mee. Na nog 4 dagen komt er weer een rancher, maar hij gaat weer niet mee. Na nog 4 dagen gaat hij dood en komt bij god in de hemel en zegt; ik had verwacht dat u me zou komen redden, zegt god wie denk je dat die ranchers heeft gestuurd!
Kansen komen dus vanuit onverwachte hoeken en je moet ze alleen zien en accepteren. Je weet dus nooit hoe nieuwe ontmoetingen nieuwe kansen kunnen zijn!

• 04 Juni 2017 - 18:37

Toos :

Wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt. Veel mensen ontmoet en mooie en minder mooie dingen meegemaakt. Hier zullen jullie nog heel vaak aan terug denken en over willen praten.
    Geniet nog van de komende week daar en kom dan gauw jullie ervaringen bij ons vertellen. Wij zijn benieuwd naar nog MEER. Lieve groetjes van Fons en Toos.

• 04 Juni 2017 - 20:16

Maja:

Gefeliciteerd met de tweeling. Jenneke en Maarten jullie ook natuurlijk. Alweer 5 jaar. Leuk verhaal weer.

Groetjes Cees en Maja

• 04 Juni 2017 - 23:52

Marian Verstegen :

Proficiat met benjamin en phileine. Vandaag werd ook saartje 1 jaar. Tegelijk jarig dus :) geniet nog even daar in Spanje en tot binnenkort

• 04 Juni 2017 - 23:58

Willemien :

Mooi verhaal

• 06 Juni 2017 - 10:05

Annemarie:

Wat n wijze woorden!Kan ik me helemaal in vinden!Dingen overkomen je niet zomaar!Soms zijn ze wel heftig en vraag je je af:wat moet ik hiermee?Wat wil t toeva of gebeurtenisl mij zeggen!
    Alweer 5 jaar!Wat gaat de tijd toch snel!
    Geniet nog maar lekker!
    Groetjes Tini en Annemarie

• 06 Juni 2017 - 23:34

Wil En Corry Van Schaijk:

Hoi Hans en Wilma,
    Geweldig dat jullie aangekomen zijn. Wat een ervaring! Geniet er samen van!
    Jammer dat wij niet aan de finish stonden, maar we hadden andere verplichtingen in ons werelddorp. Dankzij de flyers zijn jullie over de pyreneeën gevlogen... We horen graag jullie verhalen op de KKW. Wij wensen jullie een goede en veilige terugreis! Gr Wil en Corry