Einde van de oude wereld - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu Einde van de oude wereld - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Hans en Wilma Heurkens - WaarBenJij.nu

Einde van de oude wereld

Blijf op de hoogte en volg Hans en Wilma

06 Juni 2017 | Spanje, Fisterra

Gisteren 5- en vandaag 6 juni gefietst van Santiago naar Finisterre naar het einde van de wereld. Een afstand van 140 km. Onze tocht ging via Padron, dit is een oude havenplaats maar door verzanding in onbruik geraakt. Op deze plaats kwam de heilige Jacobus, die in Jeruzalem was onthoofd, aan land hierheen gebracht door 2 van zijn leerlingen. Vanuit hier is hij naar Santiago gebracht alwaar hij werd begraven. Onder het altaar van de dorpskerk staat een aanmeerpaal waar de boot toen is vastgelegd!
In Serra de Outes hebben we overnacht, we hadden dit pensioen geboekt. Maar omdat er om 14.00 regen voorspeld was, vroeg uit Santiago vertrokken en we waren net voor de eerdere druppels binnen.
Vandaag verder gereden, we begonnen met een klim van 12 km van 2- tot 9%. Ik was kapot toen we boven kwamen, eerst koffie met een mini croissant, voor € 1,- kan blijkbaar ook!
Door naar Finisterre de auberge zat vol dus naar de volgende, een klein hotelletje. Nadat we onze bagage hadden weggebracht, doorgereden naar Cap de Finisterre , een bijzonder eindpunt of nieuw begin. In de tijd van de Romeinen tot aan ca 1400 voordat Amerika werd ontdekt, was dit het uiterste puntje van Europa. Na het eten zijn we naar het strand gewandeld aan de andere kant van het schiereiland en hebben daar de zon ondergang zitten te bekijken. Iedereen denkt: de zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen, maar dat in niet helemaal zo. Vandaag ging de zon 32° noordelijker onder dwz WNW! Het was vandaag prachtig weer, morgen naar Miuxia en er wordt weer de hele dag zon voorspeld!!!

• 07 Juni 2017 - 09:30

Henk En Diny:

Nou Hans en Wilma, zomaar naar het einde van de wereld. Wat een belevenissen, en wíj beleven door jullie mooie verhalen de geschiedenis een stukje mee. Wat zullen jullie veel te vertellen hebben, wíj horen ze graag als jullie weer in Schaijk zijn. Veel plezier nog de laatste dagen, en genieten doen jullie wel zo te zien. Mooie foto's. Liefs Henk en Diny.

• 07 Juni 2017 - 12:57

Fons Roelofs:

Hallo Hans en Wilma, het einde van de wereld bereikt wat is het toch prachtig om elke dag jullie verhaal te mogen lezen en de geschiedenis daar achter. We willen natuurlijk graag persoonlijk jullie verhalen horen zodra jullie weer in Schaijk zijn. Geniet nog van de laatste dagen dat jullie in Spanje zijn. Groetjes Toos en Fons.

• 07 Juni 2017 - 13:56

Gerard Faassen:

Hallo Wilma en Hans,

Het uiterste puntje van Europa bereikt. voor Columbus zelfs het uiterste puntje van de wereld. (als je Engeland niet mee telt.
    Het was prachtig om elke dag jullie verslag te lezen. Bedankt dat jullie steeds de moeite hebben genomen om het elke dag bij te werken.
    Op de deze wijze konden wij de reis ook een beetje mee beleven.
    We wensen jullie de laatste dagen nog veel plezier en inspiratie.
    Tot binnenkort weer in Schaijk.
    Gerard en Jeanne.

• 07 Juni 2017 - 16:54

Riet En Willy Ankermit:

Mooi,en nu nog dat hele eind terug fietsen naar Schaijk!!!
    Zet hem op!
    Nog een paar mooie dagen toegewenst in Galicië!
    Gr,Riet en Willy.

• 07 Juni 2017 - 21:02

Riny En Myran :

Hans en Wilma, bedankt dat jullie ons zo hebben meegenomen op jullie reis. Het was of we er ook zelf een beetje bij waren. We hebben echt genoten van jullie belevenissen, heel erg mooi.
    Straks weer heerlijk tussen kinderen en de kleintjes, dat is dan ook weer echt genieten!
    Goede reis terug naar huis gewenst xxx Riny en Myran

• 08 Juni 2017 - 12:00

Riek Heurkens :

Hallo hans wima

Einde van europa berijkt dus wordt et tijd voor de naderde terugreis
    Nog twee dagen en we zien jullie weer dus geietnog even
    En een goede terugreis tot zaterdag

Groetjes moeder.

• 08 Juni 2017 - 20:01

Maja:

Naar het einde gefietst ik dacht jullie zijn er wel klaar mee maar nee hoor nog lekker even trappen. Thuis maar weer afkicken. Wat hebben jullie veel gezien en wij hebben meegenoten van jullie verhalen en foto's. Geniet van de laatste dagen.

Groetjes Cees en Maja